TicTac Interactive utökar samarbetet med Malmö FF och blir ny dräktpartner till MFF i Allsvenskan. Det treåriga avtalet innebär även att TicTac blir huvudpartner till MFF:s samhällsengagemang.
TicTac Interactive gick med i Malmö FF:s Nätverket 2014 och klev 2016 in som huvudpartner till MFF:s Skånecupen.
Nu utökar TicTac och Malmö FF samarbetet med att TicTac blir ny dräktpartner till MFF i Allsvenskan. TicTacs logotyp kommer att synas på ärmen på MFF:s matchtröjor i Allsvenskan och finnas med på tröjorna som säljs i MFF Shopen samt på Intersport.
– Vi är mycket stolta att TicTacs logotyp kommer att sitta på tröjorna som tillhör Sveriges bästa lag med ett stort och viktigt samhällsengagemang. I vårt arbete tillsammans med våra kunder strävar vi mot världsklass och därför gillar vi att arbeta med Malmö FF som också har en stark vilja att ständigt utvecklas och bli bättre, säger Carolina Ericson, VD TicTac Interactive.
Det treåriga avtalet innebär även att TicTac blir huvudpartner till MFF:s samhällsengagemang. TicTac fortsätter samtidigt som huvudpartner till Skånecupen och kommer att synas på byxorna i MFF:s ungdomslag och på bröstet hos spelarna i Fotbollsskolan.
– TicTac är en engagerad samarbetspartner som redan har en tydlig närvaro i Malmö FF. Därför känns det som ett naturligt steg att de tar klivet in som dräktpartner. Vi ser fram emot ett långsiktigt och fortsatt fint samarbete, säger Niclas Carlnén, vd i Malmö FF.
Sedan intåget som huvudpartner till Skånecupen har TicTac bistått Malmö FF i arbetet med att framgångsrikt utveckla den årliga ungdomsturneringen. Antalet deltagande lag har ökat de senaste åren samtidigt som Skånecupen omformats för att ytterligare stärka MFF:s samhällsengagemang. Några av de senaste initiativen är en kompisklass för ensamkommande unga och en klass för spelare med funktionsnedsättning.
– Skånecupen är ett typexempel på hur vi vill arbeta med frågor som handlar om hur företag kan ta ansvar för att påverka samhället i en positiv riktning. Men det finns också många andra saker som MFF gör i samhället som vi vill hjälpa till att lyfta när vi nu utökar samarbetet. Med vår energi, professionalitet och känsla för paketering kan vi påverka och utveckla MFF:s redan starka varumärke, säger Carolina Ericson.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carolina Ericson, VD TicTac Interactive AB
070-990 66 85
[email protected]
Med våra kunder som partners implementerar TicTac digital kunskapsöverföring som utvecklar kundens affär och verksamhet. Vår digitala plattform distribuerar kunskap och mäter resultat. TicTac grundades 1999 och har vårt huvudkontor i Sverige med internationell närvaro. Genom passion, respekt och kundfokus strävar vi mot världsklass. www.tictac.se