Snabbväxande Edtech-bolaget TicTac Interactive har ingått ett strategiskt partnerskap med ledande branschkollegan Mediafarm i Norge. Samarbetet innebär att Mediafarm kommer att sälja plattformen GO! och är ytterligare ett steg i TicTacs internationella expansion.
Mediafarm AS grundades 1996 i Stavanger och är ledande inom produktion av E-learning, besökscenter och interaktiva spel samt film. Genom att använda sig av senaste multimediatekniken utvecklar Mediafarm digitala utbildningslösningar där lärandet blir en upplevelse.
Bland kunderna återfinns Europaparlamentet, Andøya Space Senter, Equinor, Aker BP, det norske Utenriksdepartementet och Sparebank1 Gruppen.
– Mediafarm är vårt första partnerskap i Norden och vi är mycket stolta över att ha ingått samarbete med en så pass etablerad och kompetent aktör. Mediafarm är en stark Edtech-leverantör som kommer att sälja TicTacs plattform GO!. Vi ser stora framtida tillväxtmöjligheter tillsammans med dem, säger Carolina Ericson, VD TicTac Interactive.
TicTacs GO! är en effektiv utbildningsplattform för digital kunskapsöverföring och används framgångsrikt av flera välkända företag och organisationer som SCA, Klarna, Forex, RFSL, Boverket och MFF i deras utbildningar, både för internt och externt bruk.
För Mediafarm innebär samarbetet med TicTac en förstärkning på den norska marknaden. Som utbildningspartner till våra kunder är det viktigt för oss att kunna erbjuda kompetens inom en teknologi som kan distribueras och följas upp i vidareutbildningen i organisationerna. Detta gör GO! på ett effektivt och modernt sätt. Vi ser verkligen fram emot att jobba tillsammans med våra nya kollegor i TicTac, säger Annenita Bakker Schøyen, VD Mediafarm.
Samarbetet med Mediafarm i Norge är ytterligare ett steg i TicTacs internationella expansion. I november ifjol ingick TicTac ett internationellt partnerskap med den världsledande AI-plattformen Docebo med kunder som Starbucks, Uber och Hubspot.
TicTac har dubblat sin omsättning mot näringslivet under 2018 och med det nya partnerskapet med Mediafarm intensifieras TicTacs nordiska och europeiska tillväxt.
– Vi för just nu en dialog med europeiska marknader som Tyskland, Storbritannien och Frankrike. Efterfrågan på digitala utbildningslösningar fortsätter att öka i takt med den tilltagande digitaliseringen och internationaliseringen, säger Carolina Ericson.
Läs mer om Mediafarm på www.mediafarm.no
Edtech står för Educational Technology. Branschen omfattas av en bredd av tjänster och produkter såsom läromedel, provverktyg, utbildningsplattformar, administrativa system, hårdvara och kommunikationslösningar.
Globalt är Edtech en av de snabbast växande branscherna och överstiger bland annat Fintech i storlek. Även den svenska Edtech-branschen befinner sig i stark tillväxt med en ökningstakt på 12 procent årligen, enligt statistik från Navitas Ventures.